A válogató

II. rész

  Csikós Anna: Én ugyan a pótnapon vettem részt, így kicsit vicces volt az angol szakos fiúkkal egy teremben, a (Környezetszennyezések típusai) prezentációt előadni, miközben ők tesztet írtak, a tanáruk, Turok Vlagyimir és a többiek is engem figyeltek... Előtte nagyon ideges voltam, mivel rég nem beszéltem angolul, de utána minden (mondhatni) simán ment. Viszonylag könnyű kérdéseket kaptam, a tanárok barátságosak voltak (nem is vártam tőlük mást, már hatodik éve ismerem őket). Az eddigi jelek szerint a tíz fő között vagyok, akik közül kikerül majd a hat Görögországba utazó diák.

  Szabó Nóra: A meghallgatás első napján nem voltam annyira ideges, akkor még nem tudtam, hogy én is aznap fogok sorra kerülni. Mikor bementem, ideges lettem, féltem, hogy még a pendrive-ot sem tudom majd csatlakoztatni a számítógéphez. Miután sikeresen előadtam a prezentációmat, odafordultam a tanárokhoz. Kérdeztek néhány kérdést angolul, én pedig féltem, hogy nem tudok majd válaszolni rá, de ez csak egy kérdésnél fordult elő. Ezután magyarul kérdeztek, és Süveges Ferenc tanár úrtól megtudtam, hogy Bucsa környezetében van egy baromfitelep. A tanárok nem voltak annyira szigorúak és kötöttek, így lehetséges az, hogy eljutottunk a könyvekig. Vladimír tanár úr felajánlotta, hogy rak néhány angol nyelvű könyvet a pendrive-omra. (A 'néhány' könyv alatt véleményem szerint egy évre elegendőt értett.) Azt is megkérdezték, hogy nem-e lenne gond, ha idegen családhoz szállásolnának el, mivel úgy vették észre, hogy visszahúzódóbb vagyok, ami mellesleg igaz. Pár másodpercig végiggondoltam, majd válaszoltam, hogy ez egyáltalán nem lenne gond. Összességében nagyon tetszett a meghallgatás, és már annak is örültem, hogy részt vehettem benne.

  Fodor Edit: Szerintem nagyon izgalmas volt, személy szerint izgultam, de ennek ellenére a nagyon jól alakult a végére.

  Gazsó Alexandra: Nagyon izgultam a válogató miatt. Miután elcincogtam a mondanivalómat, megkönnyebbülten feleltem a hozzám intézett kérdésekre, mind a környezetvédelemmel, mind a pályázattal kapcsolatban. Úgy érzem jól sikerült a meghallgatás, teljesen felesleges volt izgulnom.