A válogató

I. rész

  Az Erasmus + pályázat nagy népszerűségnek örvend, hiszen a jelentkező diákok száma igen magas volt. A keret azonban véges, így a pályázatban résztvevő tanárok egy válogató ötletével rukkoltak elő. A feladat egy szabadon választott, környezetvédelmi téma angol nyelven történő bemutatása volt. Ez elsőre nehéznek hangzik, de sok igen jól előadott prezentációt látott a tanárokból álló zsűri. A kérdésre, miszerint nehéz volt-e ezen feladat teljesítése, a prezentálók tudják a legjobb választ adni. Íme néhány beszámoló a válogatón szerzett tapasztalatokkal kapcsolatban:

 

  Nagy Ádám: "Összességében elég vegyes tapasztalataim lettek ezzel kapcsolatban, egy-két dolgot eleinte furcsálltam, de kicsivel később megkaptam rájuk a logikus, érthető magyarázatot. Az elbírálás teljesen korrekt volt szerintem, úgy gondolom, hogy tényleg a képességeik, és a lehetőségeik alapján lettek besorolva a diákok. Remélem, hogy a többiek is hasonlóan vélekednek a dologról."

  Szabó Balázs: "Én már hamarabb bent ültem a biológia dolgozat miatt. Láttam az előttem lévőket. Volt köztük szép előadás is, ám soknál éreztem, azt, hogy az enyém jobban fog menni... Azután mikor prezentáltam kicsit zavarba jöttem, mert egy két hibám azonnal észrevettem. De alapvetően jól el tudtam mondani, amit szerettem volna. A zsűritagok kérdésére is sikerült válaszolni, bár Turok Vlagyimir tanár úr kérdése hallatán kicsit zavarba jöttem, mert az előadásom első felében nem volt bent és arra kérdezett rá, amit ott elmondtam... Összességében jól éreztem magam, szerintem sikerült jól bemutatnom a választott témám."

  Kovács Kinga: "Ha egy szóval jellemezhetném, hogy mit éreztem, amikor megtudtam, hogy elő kell adnunk egy prezentációt természetesen angolul, azt hiszem féltem. Féltem, de egyúttal kihívásnak is tekintettem. Lázasan készültem, hogy minden jól menjen és a környezetvédelem témájában is otthon legyek. Nagyon lámpalázas vagyok, ezért rettegtem a prezentáció bemutatásának napjától. Miközben várakoztunk a többi diákkal oldódott a légkör és már nem is tartottam semmitől sem. Szerintem a prezentációm jól sikerült és örömmel töltött el a tudat, hogy a tanárokból álló zsűrinek is tetszett a munkám. Így mindenen túlesve mosolyogva gondolok vissza, hogy mennyire is izgultam és, hogy ez mennyire felesleges volt."